Marius, Maruxz

KĄ?!. Facebooko „laikai“ ir „šierai“ SEO nebesvarbūs? WTF?!.

facebook-laikai-nesvarbusKaip diena, taip naujiena iš SEO pasaulio. Neoficialus SEO dievas Matt Cutts iš Google savo litanijoje pragydo, kad Facebooko laikų ir šierų jie nefiksuoja, nors žinutes ir skaito, jei priėjimas prie jų nėra blokuojamas. Twitterio įrašai yra dažnai vieši, tad čia didelių problemų nekyla, nors pasakyti, kiek sekėjų vienas ar kitas asmuo turi, Google robotai taip pat negali.

Tai kokio velnio mes, SEOšnikai, savo klientams nuolatos aiškinam, kad jiems reikia to Facebooko ir Twitterio, jei tų nuorodų neskaito, nefiksuoja?

Atsakymas yra paprastas – kitas SEO pusdievis Rand Fishkin iš MOZ.com pasklaidė mitą, kad vienas iš 200 rezultatų vertinimo faktorių yra Facebooko laikai. Beje, vienas iš svarbesniųjų dvidešimtuko. Fishkinas spėlioja, kad taip gali būti, Cuttsas pasako, kaip yra, bet kadang ne kartą buvo pagautas meluojantis arba nutylintis tam tikrus dalykus, pasitikėjimas juo krenta. O dievai, dievai, baikite klaidinti tikinčiuosius...
Grįžkime prie litanijos. Joje aiškiai sakoma, kad Google fiksuoja visus VIEŠUS įrašus. Taigi, jei padaromas tik tam tikriems žmonėms matomas įrašas, jo greičiausiai robotukai nepagaus, reiškia nepamatys ir tame įraše esančios nuorodos, teksto ar paveikslėlio. Kaip atrodo tas įrašas? Pavyzdžiui, https://www.facebook.com/maruxz/posts/10202162637479996. Deja, nuoroda yra su peradresavimu, tad nežinia, kaip čia veikia nuorodos fiksavimo mechanizmas.

Su Twitteriu daug paprasčiau, tačiau čia irgi gali būti ne viešų pasisakymų. Teksto ten itin mažai, todėl tas turinys daug vertės neduoda. Facebooke tuo tarpu gali prirašyti nemažai...

Vis kalbam apie Facebooką ir Twitterį, kuriuo lietuviai nelabai aktyviai naudojasi. O kaip Google+? Čia viskas kitaip, nes įrašus net ir randa per paiešką. Aišku, tik prisijungusiems ir tik draugams...

irasas-google

Akivaizdu, kad Google+ turi specialias ir išskirtines sąlygas, todėl būtina juo naudotis.

Kaip susikurti Google+ puslapį verslui, skaitykite šiame straipsnyje.

Viskas po truputėlį tampa aišku. Google nori atsikratyti populiariausių atgalinių nuorodų gavimo būdų – per blogus ir socialinius tinklus. Pasigirsta kalbų, kad netrukus vienintelis legalus ir patikimas būdas gauti nuorodų į savo puslapį bus Google AdWords reklama.



Nusiraminkite, socialiniai tinklai svarbūs yra ir dėl kitų priežasčių. Visų pirma, tai puikus būdas gauti lankytojų. Lankytojai puslapyje užsibūna, kažką veikia, o Google Analytics visa tai stebi ir greičiausiai kažkam raportuoja... Taip pat socialiniuose tinkluose galima populiarinti prekės ženklą, tad pagausėja paieškų su juo arba interneto puslapio adresu. Gaila tik, kad esame stumiami į kampą ir priversti naudotis tik Google produktais. Pripažinkime, jie dažniausiai yra geriausi, tačiau pliuralizmas yra demokratijos pagrindas, todėl norisi išbandyti ir kitas paslaugas. Arši konkurencinė kova turėtų neįtraukti vartotojo pasirinkimo, bet... yra, kaip yra.

Naujienos iš Google nesustoja plaukti ir, akivaizdu, šiais metais sulauksime dar ne vieno „siurprizo“.

Štai tas video, kuriame Matt Cutts pasakoja apie Facebooko ir Twitterio indeksavimą.